Fotowoltaika w firmie

Fotowoltaika, net-billing, instalacje fotowoltaiczne

Spekulacje odnośnie kryzysu energetycznego wśród gospodarstw domowych i firm niedługo staną się rzeczywistością. Przedsiębiorcy szukają rozwiązań jak obniżyć koszty w firmie. Wszystko spowodowane przez stale zwiększające się ceny energii, które przy zakupie dla taryfy C przekroczyły 2 zł/1kWh.

 

Nad pogłębiającym się problemem pracuje rząd. Zaproponowane rozwiązanie dotyczy jednak gospodarstw domowych i to tych dla tych zużywających do 2000kWh rocznie. Ustawa przewiduje utrzymanie tegorocznej ceny energii. Poza tym przewidziano również wyższy próg dla rodzin z osobami niepełnosprawnymi (2600kWh), a także rolników oraz osób posiadających Kartę Dużej Rodziny. Dla ostatnich dwóch grup limit wyniesie 3000kWh. 

 

Rachunki wielu rodzin nie ulegną dużej zmianie, co jednak z przedsiębiorcami, których najbardziej dotykają podwyżki cen energii elektrycznej? 

Sytuacja przedsiębiorców nie ulega zmianie, co w rezultacie powróci w postaci zwiększonych cen towarów oferowanych klientom.

 

Ceny na Towarowej Giełdzie Energii nigdy nie były tak wysokie, co skutkowało aż 7-ma podwyżkami wprowadzonymi przez OSD. I to od początku roku dla klientów biznesowych. Aktualnie za 1kWh przedsiębiorca zapłaci 2,18 zł, podczas gdy końcem zeszłego roku ceny oscylowały wokół 0,673 zł/ 1kWh.

Utrzymanie działalności gospodarczej przy stale zmieniających się cenach zwraca szczególną uwagę na opłacalność pochodzącą z fotowoltaiki dla firm. Szczególnie małe i średnie firmy powinny zwrócić uwagę na inwestycję jaką jest posiadanie instalacji fotowoltaicznej.

Najbardziej przemawiającym za tym rozwiązaniem jest pobór prądu, który przypada w czasie największej produkcji energii. Każda skonsumowana 1MWh energii płynącej ze Słońca to oszczędność ponad 2000zł. I to właśnie szacunkowe obliczenie autokonsumpcji wpływa na dostosowanie wielkości instalacji w firmach. Z pewnością jest to obecnie najlepszy sposób na odporność przedsiębiorstw na stale zwiększające się rachunki. Jednocześnie poprawiając sytuację finansową przedsiębiorstwa, stabilność i konkurencyjność. To właśnie wysoki profil autokonsumpcji w firmach, pomimo panujących obaw związanych z wprowadzeniem net-billingu, wpływa na utrzymanie atrakcyjności fotowoltaiki, które pomaga realnie zredukować koszty prowadzonej działalności. 

 

Czytaj również: Jak popularność fotowoltaiki wpłynęła na transformację energetyczną?